21. storočie je storočie digitalizácie. Pomaly ale isto sa naše životy čím viac presúvajú aj do digitálneho sveta. Len v Európe má prístup k internetu až 75% obyvateľov. Každý z nich pritom strávi priemerne 30 hodín mesačne práve surfovaním po sieti. Podľa mňa je to dostatočný dôvod k tomu, aby sa na webe nachádzala aj Vaša firemná web stránka.
Som len malý podnikateľ, je pre mňa web stránka potrebná?
Ak ste malý podnikateľ, zákazníkov získavate hlavne pomocou dobrých referencii a odporúčaní, tak môžete mať pocit, že web stránka pre Vás nie je to, do čoho by ste mali investovať. Treba si ale uvedomiť jednu veľmi dôležitú vec. Vaša konkurencia nespí. Väčšie a dravejšie firmy si uvedomili, aký je online marketing potrebný a pomaličky ale isto sa dostávajú do povedomia ľudí. Netreba preto zaspávať na vavrínoch. Zabezpečte úspech Vášho podnikania aj v budúcnosti.
Informácie o Vás a vašej firme Vám často môžu pomôcť získať potencionálnych klientov. Predstavte si situáciu. Ste na cestách a pokazilo sa Vám auto. Potrebujete súrne servis, čo spravíte ako prvé? Ak nemáte vlastného mechanika alebo ste v cudzom meste, asi najskôr pôjdete cez svoj smartfón na internet a začnete hľadať najbližší autoservis alebo odťahovú službu. Takéto a podobné situácie sa dejú neustále. Ľudia hľadajú produkty a služby o ktoré majú záujem často práve na internete.
Ak zákazník narazí na Vašu web stránku, môže na nej nájsť informácie o Vašej firme, referencie zákazníkov, fotky vašej práce, cenník, kontakt alebo mapu s adresou Vašej firmy. Komunikácia s Vami bude tým pádom jednoduchšia a šanca na uzavretie obchodu rapídne stúpa. Aj kvalitná, jednoduchá a dobre vyzerajúca web stránka dokáže často presvedčiť klienta, že ste pre neho ta správna voľba.
Okrem webstránok poznáme aj ďalšie možnosti propagácie Vašej firmy. Stále viac obľúbenou metódou sú sociálne siete, ktoré sú pre zákazníka zdarma. Kvalitné webstránky sú často prepojené práve so sociálnymi sieťami, aby bol marketing čo najviac účinný a Vaša firma sa dostala k čo najväčším masám ľudí. Veď priemerný užívateľ internetu strávi až tretinu svojho času práve na sociálnych sietiach.
E-shop : neviažte sa na jedno miesto a podnikajte globálne
Na internete sa dá taktiež založiť Vaše podnikanie. V roku 2015 predstavoval celkový obrat z online predaja tovarov a služieb v Európe 364 miliárd eur. Ľudia nakupujú čoraz viac práve z tepla domova. Vy si taktiež môžete dovoliť predávať lacnejšie, pretože nemusíte platiť nájom za priestory v centre a odpadávajú aj ďalšie náklady.
V e-shopoch je kľúcový rozvoj a možnosť rozšírenia webu. Práve preto je potrebné nájsť riešenie, ktoré nie je problém v budúcnosti upravovať alebo rozširovať o nové možnosti. Ak to spojíte s dobrým marketingom, kvalitnými službami a budete sa venovať aj sociálnym sietiam, môžete mať silnú a zarábajúcu firmu.
Kvalitná web stránka je Vaša vizitka celému svetu
Prečo teda potrebujete kvalitnú, jednoduchú a dobre vyzerajúcu web stránku? Webstránka je vaša vizitka. Ak je stará, nevyzerá príliš dobre a nie je responzívna (prispôsobená na mobily), zákazník si vytvorí podobnú predstavu o Vašej firme. Často je s nesprávne navrhnutou web stránkou spojená aj neprehľadnosť alebo dlhé načítavanie webu. Ak zákazník nenájde rýchlo to čo chce a potrebuje, nebude mať pocit, že práve od Vás dostane to najlepšie a môže sa začať obzerať po iných firmách.
Prezentujte sa na úrovní, webstránky majú dosah na celý svet a dokážete sa vďaka ním presadiť po celom Slovensku, prípadne Európe alebo svete.